Mijn huur betalen

U betaalt de huur elke maand vooruit
De huur moet voor de eerste van de maand zijn betaald. Dat betekent dat de huur op de eerste van de maand bij Velison Wonen binnen moet zijn. U kunt uw huur op verschillende manieren betalen. De makkelijkste en meest gebruikte manier is de automatische incasso. U blijft ook met een automatische incasso altijd controle houden over uw betaling, want u kunt deze zonder opgaaf van reden tot 56 dagen na afschrijving terug laten storten op uw rekening.

U kunt de huur op vier manieren betalen

  1. Door ons te machtigen de huur via een automatische incasso van uw rekening af te laten schrijven. Het rekeningnummer is: IBAN NL75BNGH0285161350.
  2. Door gebruik te maken van de verstrekte acceptgirokaart.
  3. Door te pinnen op ons kantoor.
  4. Contant betalen op ons kantoor.

Een automatische incasso is voor u en voor ons het makkelijkst. Wilt u Velison Wonen machtigen om de huur automatisch van uw rekening te schrijven? Neem dan contact met ons op via de snellink 'contact opnemen' op deze pagina.

 

 

Veelgestelde vragen huur betalen

  • Hoe zet ik mijn automatische incasso stop?

    U kunt uw automatische incasso schriftelijk opzeggen bij Velison Wonen. U kunt dat ook doen door het contactformulier op deze website in te vullen.

    Houdt u er wel rekening mee dat u na het stopzetten van de automatische incasso elke maand een papieren acceptgiro krijgt om uw huur te betalen. Wilt u geen acceptgirokaart ontvangen, omdat u de huur zelf gaat overmaken, dan verzoeken wij u om dat te vermelden bij de schriftelijke opzegging van uw automatische incasso.

  • Ik heb een uitkering. Hoe moet ik mijn huur betalen?

    De instantie die uw inkomen uitkeert, kan ervoor zorgen dat uw huur direct naar Velison Wonen wordt overgemaakt. Zo bent u ervan verzekerd dat de huur iedere maand op tijd wordt betaald. Neem hiervoor contact op met uw uitkeringsinstantie.

  • Ik heb moeite met het betalen van mijn huur. Wat doet Velison Wonen om mij te helpen?

    Het kan zijn dat u soms problemen heeft met het betalen van de huur. Om te voorkomen dat de situatie uit de hand loopt, vragen wij u direct contact met ons op te nemen. Doe dit op tijd om uitzichtloze situaties te voorkomen. Wij zoeken samen met u naar een oplossing. In een aantal gevallen is het mogelijk om een betalingsregeling te maken.

    Ontvangen wij de huur niet en horen wij niets van u dan schakelen wij een deurwaarder in. De kosten hiervoor komen voor uw rekening.

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?
Neem dan contact op met Velison wonen.