Jaarlijkse huurverhoging

Ieder jaar gaat je huur omhoog op 1 juli. Hoeveel uw huur omhoog gaat, hangt af van je huurcontract. Huurders van ontvangen voor 1 mei een brief over de jaarlijkse huurverhoging. 

Heb je een vraag over de jaarlijkse huurverhoging? Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 535 786.

Veel gevraagd over Jaarlijkse huurverhoging

Wanneer wordt de jaarlijkse huurverhoging doorgevoerd?

Algemeen

De huur wordt jaarlijks per 1 juli verhoogd.

Wanneer krijg ik bericht over de jaarlijkse huurverhoging?

Algemeen

Elk jaar voor 1 mei ontvang je de brief met daarin de huurverhoging.

Ik ben het niet eens met de jaarlijkse huurverhoging. Kan ik bezwaar maken?

Algemeen

Je kunt bezwaar maken als je denkt dat de huurverhoging niet klopt. Stuur je bezwaar uiterlijk 30 juni aan ons op. Je kunt daarvoor het formulier op deze website gebruiken.    

Op de website van de Huurcommissie lees je meer informatie over wat je kunt doen als je het niet eens bent met de jaarlijkse huurverhoging.

Hoe wordt de hoogte van de jaarlijkse huurverhoging bepaald?

Algemeen

Hiervoor gelden de richtlijnen die de overheid jaarlijks bepaalt. je kunt bijvoorbeeld de site van de Rijksoverheid gebruiken voor de juiste informatie.https://www.rijksoverheid.nl

Mijn huur is door de huurverhoging boven de huurtoeslaggrens gestegen. Heb ik nog recht op huurtoeslag?

Algemeen

Wanneer je al huurtoeslag ontvangt, houd je het recht op huurtoeslag.

Moet ik na de jaarlijkse huurverhoging zelf mijn huurtoeslag wijzigen bij de Belastingdienst?

Algemeen

Wij geven de huurverhoging door aan de Belastingdienst. De Belastingdienst past je huurtoeslag aan. Wel raden wij je aan om te controleren of dit goed is verwerkt bij de Belastingdienst.

Moet ik na de jaarlijkse huurverhoging zelf de hoogte van mijn huurbetaling aanpassen?

Algemeen

Wel als je zelf de huur overmaakt. Als je de huur betaalt via een betaallink of een automatische incasso, passen wij het bedrag aan.

Mijn puntentelling klopt niet. Wat nu?

Algemeen

Als je denkt dat de puntentelling niet klopt, kun je dit doen:

  1. Doe de huurprijscheck van de Huurcommissie.
  2. Stuur ons de uitslag van de huurprijscheck via het het contactformulier. Vermeld ook je naam, adres en telefoonnummer.
  3. Wij kijken of de punten kloppen. Als het nodig is passen wij het puntenoverzicht van je woning aan.

Gaat mijn huur nu wel of niet omhoog?

Algemeen

De huurverhoging op 1 juli gaat door. De regering wilde eerst dat de huren dit jaar en volgend jaar niet zouden stijgen. Dat heet huurbevriezing. Maar dat plan gaat niet door. Er is de afgelopen weken veel onduidelijkheid geweest. We snappen dat dit voor huurders vervelend is. Je nieuwe huurprijs staat in de brief die je in april van ons ontvangen hebt.