Servicekosten

Servicekosten zijn kosten die bovenop de kale (netto) huur van een woning komen. Dat zijn bijvoorbeeld kosten voor energie, tuinonderhoud, schoonmaak of de huismeester. Voor deze bijkomende kosten kan maandelijks een voorschot bij je in rekening worden gebracht. Dit zijn verrekenbare kosten. Elk jaar ontvang je van ons een overzicht van de bijkomende kosten. Te veel betaalde kosten krijg je terug. Als je te weinig servicekosten hebt betaald, dan betaal je het verschil aan ons terug. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of 0255 535 786.

Niet verrekenbare servicekosten

Er zijn ook servicekosten die niet worden verrekend. Dat geldt bijvoorbeeld voor de maandelijkse kosten voor een glasverzekering of het serviceabonnement.

Servicekosten en huurtoeslag

Je netto huur, de servicekosten en je eventuele voorschot op de stookkosten zijn samen de bruto huur. Dit is het bedrag dat je maandelijks aan ons betaalt. Als je recht hebt op huurtoeslag neemt De Belastingdienst sommige servicekosten mee in de berekening. Denk hierbij aan schoonmaakkosten van, of de verlichting in, een gemeenschappelijke ruimte. 

Veel gevraagd over Servicekosten

Waar vind ik de servicekosten waar ik voor betaal?

Algemeen

Je kunt de servicekosten terugvinden in MijnVelison bij de contractinformatie.

Heb je nog geen account? Activeer je account op MijnVelison.

Je kunt ook contact met ons opnemen met het contactformulier of bellen op telefoonnummer 0255 535 786.

Kunnen jullie de servicekosten verhogen?

Algemeen

Dit doen wij alleen als blijkt dat de kosten duidelijk hoger zijn dan het voorschot.

Hoe betaal ik de servicekosten?

Algemeen

Je betaalt iedere maand een voorschot voor de servicekosten. Ieder jaar krijg je een afrekening. In deze rekening staat hoe je de servicekosten kunt betalen.

Wat valt er precies onder servicekosten?

Algemeen

Je kunt de servicekosten terugvinden in MijnVelison bij de contractinformatie. Daar kun je bekijken wat er precies onder de servicekosten valt.

Heb je nog geen account? Activeer je account op MijnVelison.

Je kunt ook contact met ons opnemen met het het contactformulier of bellen op telefoonnummer 0255 535 786.

Krijg ik jaarlijkse een afrekening voor servicekosten?

Algemeen

Je krijgt jaarlijks voor 1 juli de afrekening voor de servicekosten over het afgelopen jaar.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten gekregen, maar ik ben het niet eens met het bedrag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Hiervoor kun je contact met ons opnemen via 0255 535 786 of het contactformulier. Velison Wonen zal dan nogmaals de rekening beoordelen.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten gekregen en ik moet bijbetalen. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Algemeen

Ja, je kunt een betalingsregeling afsluiten. Hiervoor kun je telefonisch contact met ons opnemen via 0255 535 786.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten gekregen en ik krijg geld terug. Wanneer krijg ik het geld op mijn rekening?

Algemeen

Je krijgt het geld binnen 4 weken op je rekening.

Ik heb een vraag over mijn afrekening servicekosten. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

Als je een vraag hebt over jouw afrekening servicekosten kun je het contactformulier invullen of je kunt een mail sturen naar het mailadres van Velison Wonen. Bellen kan op telefoonnummer 0255 535 786 van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 13.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur. Wil je liever een medewerker persoonlijk spreken? Dan kun je ook naar ons kantoor komen aan het Sluisplein 25 in IJmuiden op:

Zonder afspraak
Maandag t/m vrijdag van 8.30 – 12.30 uur

Op afspraak
Maandag t/m donderdag na 13.00 uur

.
We raden je aan om een afspraak te maken, dan is er zeker een medewerker aanwezig die je kan helpen met jouw vraag over de afrekening servicekosten.