Heb je een vraag over krijgen van urgentie voor een huurwoning? Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 535 786. Of ga naar de pagina van Mijn Woonservice voor meer informatie.

Veel gevraagd over Urgentie

Hoe krijg ik urgentie?

Algemeen

Dit vraag je aan bij de gemeente Velsen. Als je meer wilt weten over de voorwaarden en het aanvragen van een urgentiebewijs kun je kijken op de site van gemeente velsen urgentiebewijs.

Ik heb urgentie en ik heb op een woning gereageerd. Ik heb de woning niet aangeboden gekregen. Hoe kan dat?

Algemeen

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Bijvoorbeeld meerdere reacties van kandidaten met urgentie, of je voldoet niet aan de voorwaarden.

Hoe snel is er een woning beschikbaar als ik urgentie heb gekregen?

Algemeen

Dit verschilt per situatie.

Ik kan mijn woning niet meer betalen. Kan ik urgentie krijgen voor een goedkopere huurwoning?

Algemeen

Nee, dit is geen reden om urgentie te krijgen.

Ik heb overlast van mijn buren. Krijg ik urgentie voor een andere woning?

Algemeen

Nee, dit is geen reden om urgentie te krijgen.

Wat is urgentie?

Algemeen

Als je in een persoonlijke noodsituatie zit, is het soms mogelijk om urgentie te krijgen. Urgentie vraag je aan bij de gemeente. Met urgentie maak je meer kans op een bepaalde woning dan andere woningzoekenden. Jijzelf en de woning moeten aan de voorwaarden van urgentie voldoen. Meer informatie over urgentie lees je op de website van Mijn Woonservice.