Huur betalen

De huur moet voor de eerste van de maand zijn betaald. Dat betekent dat de huur op de eerste van de maand bij Velison Wonen binnen moet zijn. Je kunt de huur op verschillende manieren betalen. Je kunt niet met contant geld betalen. 

Via automatische incasso

De makkelijkste manier om je huur te betalen is via automatische incasso. Je geeft Velison Wonen dan toestemming om elke 1e van de maand de huur van jouw bankrekening af te schrijven. 

Wil je Velison Wonen machtigen om de huur maandelijks automatisch af te schrijven. Dit kan eenvoudig via MijnVelison. 

Automatische incasso aanvragen

Via iDEAL of bankoverschrijving

Je kunt je huur direct via iDEAL betalen in MijnVelison of als je van ons een brief hebt gekregen.
Je kunt het te betalen bedrag ook overmaken via een overschrijving bij jouw bank.

Bankrekeningnummer huur:

NL 75 BNGH 0285 1613 50

Pinnen op kantoor

Je kunt het bedrag pinnen op kantoor (zonder afspraak: van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur).

Adres Velison Wonen:

Sluisplein 25 in IJmuiden

Bankrekeningnummer aanpassen

Betaal je je huur met een automatische incasso? En wil je je bankrekeningnummer aanpassen (IBAN)? Via MijnVelison geef je gemakkelijk jouw nieuwe bankrekeningnummer door.

Bankrekeningnummer aanpassen

Betalingsregeling aanvragen

Heb je problemen met het betalen van je huur? Als je niet meer dan 1 maand huurachterstand hebt kan je meestal ene betalingsregeling afsluiten. 

Via MijnVelison vraag je gemakkelijk een betalingsregeling aan.

Meer over een betalingsregeling

Automatische incasso stopzetten

Je kunt jouw automatische incasso schriftelijk opzeggen bij Velison Wonen. Je kunt dat gemakkelijk doen via MijnVelison.

Nadat je de automatische incasso hebt stopgezet, krijg je iedere maand een factuur om de huur te betalen. Je kunt kiezen of je de factuur per post of per mail wilt krijgen. Wil je geen factuur ontvangen omdat je de huur zelf overmaakt? Vermeld dat dan bij de opzegging van je automatische incasso.

Automatische incasso stopzetten

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

Je moet de huur voor de eerste van de nieuwe maand betalen.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

In je contract staat dat je de huur voor de eerste van de maand moet betalen.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

De huur kun je via een automatische incasso betalen. Of je mag de huur zelf overmaken. Contant betalen is niet mogelijk.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Hiervoor kun je contact met ons opnemen door een bericht te sturen via het contactformulier met het verzoek om teruggave. Je kunt ons ook bellen op telefoonnummer 0255 535 786.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Je kunt de huur bij ons op kantoor met de pin betalen.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, je kunt de huur niet contant betalen. 

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Het is mogelijk om de huur meerdere maanden vooruit te betalen. Vermeld bij het overmaken welke maanden je betaalt.

Kan ik een betaallink krijgen?

Algemeen

Wij kunnen je een betaallink toesturen. Vul hiervoor het contactformulier in of neem contact op met ons op via telefoonnummer 0255 535 786

Mijn huur is niet automatisch afgeschreven wanneer wordt deze afgeschreven?

Algemeen

Wanneer je schriftelijk een machtiging aan ons hebt afgegeven om de huur te incasseren, dan wordt deze op de eerste van de nieuwe maand van je rekening afgeschreven.
Wanneer dit niet gebeurt is, dan kun je contact met ons opnemen.

Hoe komt het dat ik een herinnering krijg om mijn huur te betalen?

Algemeen

Wanneer je een herinnering krijgt om een bedrag te betalen, dan komt dat omdat er een achterstand is.
Dit kan een achterstallige huurbetaling zijn of bijvoorbeeld een verrekening van de servicekosten die nog open staat.
Wanneer er in jouw administratie geen achterstand is, kan het zijn dat de herinnering niet geldt. Neem dan even contact met ons op dan kijken wij het voor je na.