Woningverandering door Velison Wonen

Wil je dat Velison Wonen iets verandert aan je woning? Wil je bijvoorbeeld dubbel glas? Of een nieuwe keuken, badkamer of toilet? In sommige gevallen kan dit. Het hangt bijvoorbeeld af van hoe oud de huidige badkamer, keuken of toilet is en wat de kwaliteit ervan is. Er komt een medewerker van Velison Wonen bij je langs om dit te bepalen. 

Heb je een vraag over een woningverandering? Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw vraag er niet tussen of wil je een aanvraag doen? Dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 535 786.

Veel gevraagd over Woningverandering door Velison Wonen

Kunnen jullie een woningverandering voor mij uitvoeren?

Algemeen

Wanneer je iets aan de woning wilt veranderen, dan kies je zelf een gecertificeerde partij die dit kan uitvoeren. Deze partij benoem je ook in je aanvraag. Wanneer je een verandereing niet hoeft aan te vragen kun je zelf een uitvoerende gecertificeerde partij te kiezen. Je zou ook de aannemer kunnen benaderen waar wij zelf ook mee samenwerken. Je mag ons altijd bellen om een telefoonnummer op te vragen.

Ik wil graag dubbelglas in mijn woning. Waar kan ik dat aanvragen?

Algemeen

In een enkel geval is er nog enkelglas aanwezig in een woning. Je kunt dan contact met ons opnemen via het contactformulier.

Ga ik extra huur betalen als jullie een woningverandering hebben uitgevoerd?

Algemeen

In sommige gevallen wordt er een huurverhoging doorberekend. Bijvoorbeeld wanneer je op eigen verzoek een tweede toilet wil laten plaatsen in de woning. Dit bespreken we natuurlijk vooraf met je en controleren in de woning of dit kan.

Welke woningveranderingen kan ik bij jullie aanvragen?

Algemeen

Je kunt hiervoor onze kluslijst raadplegen.

Hoe lang duurt het voor ik iets hoor over mijn woningverandering?

Algemeen

Je krijgt binnen 2 werkdagen een bevestiging van jouw aanvraag. We laten dan weten dat we jouw aanvraag hebben ontvangen en wanneer wij verwachten je te kunnen laten weten of je toestemming krijgt voor de woningverandering. Dit is namelijk van een aantal factoren afhankelijk.

Kunnen jullie een tweede toilet in mijn woning plaatsen?

Algemeen

Wij plaatsen geen tweede toilet in je woning. Wanneer je dit wilt doen, hoef je dit niet bij ons aan te vragen. Je bent vrij zelf een bedrijf te kiezen die dit deskundig kan aanleggen.

Kunnen jullie CV in mijn woning plaatsen?

Algemeen

Dit kunnen wij voor je doen. Als wij een CV plaatsen, krijg je hiervoor wel een huurverhoging. Dit bespreken wij natuurlijk vooraf met je. Je kunt het plaatsen van een CV installatie ook zelf regelen met een gecertificeerd bedrijf. Je hoeft hier namelijk geen toestemming bij ons voor aan te vragen. Dit kun je lezen in onze kluslijst.