Huurcontract

Heb je een vraag over het huurcontract van je woning? Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 535 786.

Veel gevraagd over Huurcontract

Wat houdt de Wet goed verhuurderschap in?

Algemeen

Wet goed verhuurderschap

Je huurt van ons een woning, wij sloten hiervoor een huurcontract met je af. Bij het tekenen van je huurcontract heb je ook de algemene huurvoorwaarden gekregen. Hierin staan je rechten en plichten. Je kunt de algemene huurvoorwaarden ook downloaden via MijnVelison.

Gemeentelijk meldpunt

We informeren je ook over de Wet goed verhuurderschap. Deze wet geeft gemeenten meer mogelijkheden om ongewenst verhuurgedrag tegen te gaan. Denk hierbij aan woondiscriminatie, intimidatie, onredelijke servicekosten en een te hoge borg. Iedere gemeente is verplicht om vanaf 1 januari 2024 een meldpunt hiervoor te hebben.

Heb je een klacht?

Als woningcorporatie doen wij altijd ons best voor je. Toch kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent. Als dat zo is, meld deze klacht dan via onze website. Hier lees je ook waar je terecht kunt, als je vindt dat wij jouw klacht niet goed afhandelen.

Huurcontract

Heb je een vraag over het huurcontract van je woning? Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 535 786.

Waar vind ik de algemene huurvoorwaarden die bij mijn huurcontract horen?

Algemeen

Je kunt inloggen op MijnVelison om de algemene huurvoorwaarden te downloaden. In de algemene huurvoorwaarden staan jouw rechten en plichten als huurder. Heb je nog geen account? Activeer je account op MijnVelison.

Je kunt ons ook mailen met het het contactformulier of bellen op telefoonnummer 0255 535 786.

Kan ik een kopie van mijn huurcontract krijgen?

Algemeen

Ja, dat kan. Je kunt inloggen op MijnVelison om jouw huurovereenkomst te downloaden. Staat jouw huurovereenkomst niet tussen de documenten? Of heb je nog geen account voor MijnVelison? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of bel ons op telefoonnummer 0255 535 786.

Ik wil de naam op mijn huurcontract aanpassen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Je kunt jouw contract laten aanpassen via . Heb je nog geen account? Activeer je account op . Je kunt ook contact opnemen via het contactformulier of bellen op 0255 535 786.
Voeg je wel de bijlage toe waar om wordt gevraagd? Anders kunnen wij je aanvraag niet in behandeling nemen.

Mag ik huisdieren houden in mijn huurwoning?

Algemeen

Ja, je mag huisdieren hebben. Zorg er wel voor dat de huisdieren je buren geen overlast bezorgen.

Ik wil graag een bedrijf starten in mijn huurwoning. Mag dat?

Algemeen

Nee, je mag geen bedrijf beginnen vanuit je woning. Dit kun je terugvinden in de algemene huurvoorwaarden bij je huurcontract. Je kunt de algemene huurvoorwaarden downloaden via MijnVelison.

Heb je nog geen account? Activeer je account op MijnVelison. Je kunt ook contact opnemen via het contactformulier of bellen op telefoonnummer 0255 535 786.