Wet goed verhuurderschap

Je huurt van ons een woning, wij sloten hiervoor een huurcontract met je af. Bij het tekenen van je huurcontract heb je ook de algemene huurvoorwaarden gekregen. Hierin staan je rechten en plichten. Je kunt de algemene huurvoorwaarden bij ons opvragen via het contactformulier.

Gemeentelijk meldpunt goed verhuurderschap

We informeren je ook over de Wet goed verhuurderschap. Deze wet geeft gemeenten meer mogelijkheden om ongewenst verhuurgedrag tegen te gaan. Denk hierbij aan woondiscriminatie, intimidatie, onredelijke servicekosten en een te hoge borg. Iedere gemeente is verplicht om vanaf 1 januari 2024 een meldpunt hiervoor te hebben.

Heb je een klacht?

Als woningcorporatie doen wij altijd ons best voor je. Toch kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent. Als dat zo is, meld deze klacht dan via onze website. Hier lees je ook waar je terecht kunt, als je vindt dat wij jouw klacht niet goed afhandelen.

Huurcontract

Heb je een vraag over het huurcontract van je woning? Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 535 786.

Veel gevraagd over Wet goed verhuurderschap

Wat houdt de Wet goed verhuurderschap in?

Algemeen

Wet goed verhuurderschap

Je huurt van ons een woning, wij sloten hiervoor een huurcontract met je af. Bij het tekenen van je huurcontract heb je ook de algemene huurvoorwaarden gekregen. Hierin staan je rechten en plichten. Je kunt de algemene huurvoorwaarden ook downloaden via MijnVelison.

Gemeentelijk meldpunt

We informeren je ook over de Wet goed verhuurderschap. Deze wet geeft gemeenten meer mogelijkheden om ongewenst verhuurgedrag tegen te gaan. Denk hierbij aan woondiscriminatie, intimidatie, onredelijke servicekosten en een te hoge borg. Iedere gemeente is verplicht om vanaf 1 januari 2024 een meldpunt hiervoor te hebben.

Heb je een klacht?

Als woningcorporatie doen wij altijd ons best voor je. Toch kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent. Als dat zo is, meld deze klacht dan via onze website. Hier lees je ook waar je terecht kunt, als je vindt dat wij jouw klacht niet goed afhandelen.

Huurcontract

Heb je een vraag over het huurcontract van je woning? Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 535 786.